Naar de roos van het noorden & in hogere sferen!

27 november 2016 - Thailand, Thailand

Gisteren had Ik even de pijp leeg dus Kom Ik Nu met mijn 2-daagse reisverhaal. Over die pijp daar Kom Ik nog wel even op terug.
Van Chang Rai gingen op Weg Naar Chang Mai waar we een bezoek brachten aan de Gouden Driehoek. Het punt waar Thailand, Laos & Myanmar samenkomen gescheiden Door de Mekong River. De Gouden driehoek roept associaties op met opiumvelden, opium handel en opium smokkel. In Thailand wordt daar Niets meer aan gedaan EN staan er de vreselijkste en zwaarste Straffen op. Onderweg Kom je dan Ook vele checkpoints tegen waar auto's onderzocht worden op maar het minste beetje aan drugs. Met al die Nederlands TV beelden roept het Bij mij wel het een EN ander op. De natuur is er bijzonder mooi verder merk je Niets van Dat Alles.
Het opium museum is echt een must see. Buiten de manier waarop ze Dat hebben gemaakt Zie je Ook Heel duidelijk de levensloop van de drugs, de Handel en de gevolgen.
Als Je binnen loopt krijg je het gevoel in hogere sferen te vertoeven Alsof je een beetje van de opiumpijp hebt genomen. Je laat het Wel uit je hoofd Als je Hier geweest bent. Onze gids Kanesh was dan Ook flabbergasted Dat Wij maanzaad op onze bolletjes eten. Ja opium Komt uit die leuke droge klaproos die Wij in onze boeketten verwerken.
Na een Lokaal restaurant te hebben bezocht ....je zou denken Dat de rijst je neus EN Oren uitkomt...blijft het elke keer weer heerlijk. Vooral al die curry's en kruiden maken het apart. Ik Hoop dat Ook Bij mijn kookworkshop er meer over te leren.
Onderweg Naar Chang Mai Hadden we pitstop Bij heetwater bronnen, torenhoog spoot het water uit de grond. Vrouwen Met Mandje's met eieren, klein en groot, kun je kopen en je eitje koken in het hete water. De zwavellucht, de lucht van verrotte Eieren maakte Dat je niet echt Zin had in een eitje.
De Tocht was nog lang dus gingen we snel op Weg. Rond 19.00 uur arriveerde we in Chang Mai. Opfrissen, eten EN slapen. Dat was wel ff nodig. Morgen Naar de olifanten! Wat heb Ik daar Zin in!