Psychologisch’ ongemak……?

27 september 2022 - Kesteren, Nederland

14 augustus 2017

“Geen carriere, geen functie, geen imago, geen netwerk alleen mezelf!”

Zoals John Lennon zo mooi zegt:

“Life is what happens, while you’re busy making other plans”

En dat is zo meer dan waar. Al kijk ik alleen maar naar de laatste 3 maanden.

Ik wilde het rigoureus aanpakken en het allemaal laten gebeuren, het leven laten gebeuren. Geen tijd voor haast. Ademen, leven, in het nu, alles afschudden. Verandering & nieuwe beweging.

En als je besluit te veranderen dan betaal je een prijs en moet je die ook willen betalen.

Verandering kan niet zonder ‘psychologisch’ ongemak.

Ik verkocht me huis 3 maanden geleden………….en besloot tot eind augustus ‘niets’ te doen

Door te verhuizen ga je letterlijk en figuurlijk opruimen. Dan ga je des temeer beseffen dat je op de eerste plaats je het zonde vind het weg te doen(om wat voor reden dan ook), vervolgens je bewust wordt dat het al jaren achter die kastdeur ligt en je er ook niet meer naar gekeken hebt en besluit vervolgens geen dingen meer aan te schaffen die er niet meer toe doen. Je huis en omgeving vullen met liefde, aandacht, affectie, schoonheid, bewustwording en dingen die er echt toedoen en bijdragen aan je hart is zoveel meer van waarde dan spullen.

Kiezen voor wat essentieel is en verwijderen wat er niet meer toe doet. Afscheid nemen van dat of degene die eigenlijk allang verdwenen waren. En die bij je horen…echt die blijven!Of komen terug!

Het kiezen voor welke informatie je dagelijks in je postvak-in wilt hebben. Prikkels van buitenaf die er toedoen. Sociale media, tv(er zit een knop op!) Horloge af. Alleen luisteren naar waarnaar jij wilt luisteren of wilt zien. Zaken die beroeren, die raken, die bewustzijn creëren

Mediteren, onfocussen, zitten in de tuin en kijken en luisteren. Verbinding zoeken met wat er om je heen is en dat zal je verbazen!

Nee zeggen tegen bijna alles waar je geen ‘yeah’gevoel van krijgt ofop zijn minst niet van gaat glimlachen. Je energie geven aan waardevolle vriendschappen, open en prettige interactie en conversaties die er toe doen

Dankbaar zijn voor wie je bent en weten dat er mensen zijn die elke dag bidden voor dat wat ik heb, ik kan, en ik normaal vind in mijn leven.

Besluiten dat druk zijn, doorhollen en najagen geen belang heeft voor wie je bent. Sterker nog vroeg of laat gaat er iets kapot; je gezondheid, je omgeving, je relatie en het belangrijkste jezelf. Ik heb geen tijd voor haast!

Mild zijn voor jezelf. En besluiten dat jezelf je beste vriend(in) bent Je kunt niet gelukkig zijn ten koste van of met andermans geluk.

En besluiten het verleden te laten, de toekomst in de wachtstand(gaat toch vanzelf komen als je blijft ademen) en je richten op het NU. Gebruik je zintuigen en geniet van het zijn en wat dat zijn je brengt.

Psychologisch ongemak……? Jazeker!

Een leermomentje voor je hersenen. En leren gaat met vallen en opstaan. Weten wat je waard bent als je bij jezelf blijft! En dat er met recht heel veel anderen zijn!!!

Dus is het misschien toch waar… ‘als je niet geleefd hebt heb je niets gemist’….de titel van mijn volgende boek.

Fijne dag!

Groetjes Christa