Aan De heer Rutte, de regering & alle Nederlanders

23 januari 2017 - Kesteren, Nederland

23 januari 2017

Aan de heer Rutte, de regering, aan alle Nederlanders

Er is zeker iets aan de hand in dit land. Hoe komt het toch dat er een stemming is ontstaan van negativiteit, woede, onmacht, teleurstelling, verdriet en angst? In een land waar het ogenschijnlijk zo goed ging en steeds meer verpauperd.

Verreweg de meesten van ons waren en zijn van goede wil. Bewust en integer met wijsheid en compassie dit land te hebben opgebouwd en geregeerd. Die nu niet van mening zijn voorrang te hebben maar die proberen te overleven in hun eigen omgeving. Die door dat ogenschijnlijk welvarende land zich in de steek gelaten voelen.

Ook die, die in uw woorden, groeiende groep mensen die ons land fundamenteel afwijzen maar die toch zijn binnengehaald en de ‘status’ Nederlander krijgen en zonder slag of stoot geholpen worden omdat in onze grondwet de basisvoorwaarden en rechten een groot goed is maar daadwerkelijk onze eigen Nederlander bijna verzuipt en die de vrijheid niet meer herkent omdat een ‘ander’ vindt dat ‘alles’ wat wordt bedacht vanuit bepaalde posities wel goed genoeg voor ze is. Het gevoel dat je kan praten als brugman maar uiteindelijk afgeserveerd wordt met dat is je eigen probleem of je eigen verantwoordelijkheid.

Ik als eenvoudige Nederlander kan alles benoemen wat ik om me heen zie en beleef inclusief mezelf.

En dat verontrust me.

En uw regering vraagt ons samen te werken om dit land nog beter te maken?

Ja voor het ‘imago’ zijn wij een ‘gaaf’ land. Hier kan en mag alles, loop je niet in de gaten en kan je alles doen, krijgen en bereiken.  Ik zou bijna zeggen met de woorden van Trump……Nederland First!

Zorg dat iedereen maar dan ook iedereen in dit land de gelegenheid krijgt binnen zijn vermogen en niveau een tamelijk stressloos en fijn leven te leiden. En als dat op orde is dan kunnen we ons hart verleggen.

Vanuit een positie waarin je geen zorgen hoeft te maken of je morgen je kind nog kunt voeden, je onderdak nog kunt betalen, je werk nog hebt of nog kunt krijgen en of je nog je salaris aan het einde van de maand nog wel krijgt. Je nog wel geholpen wordt bij de dokter of dat je eenvoudigweg nog wel gemeende aandacht krijgt…oud, jong, rijk, arm, bekend, onbekend, met een kleurtje of zonder een kleurtje, is het eenvoudig om te zeggen dat je nergens anders zou willen wonen.

In principe wil elke Nederlander in zijn eigen land wonen maar dat wordt ze zelfs onmogelijk gemaakt. Waarom omdat er mensen zijn die blijven lullen en ik zeg van lullen wordt de rijst niet gaar!

Natuurlijk moeten we mee in de wereld en kan je jezelf niet uitsluiten wat er om je heen gebeurd wat ontwikkeling, innovaties, veranderingen etc betreft. Maar er is een grens en er zijn prioriteiten als het blijkt dat het met je eigen land het de verkeerde kant opgaat. Nederland First!

Een goed leiderschap bestaat uit wijsheid, compassie, rechtvaardigheid en  daadkracht.

En ik sluit af met de woorden van mijn vader; gewezen koopvaardijofficier;

“Als ik jullie aan boord van me schip had dan kwam ik nooit van de wal!”Want jullie blijven lullen!

Hartelijk groet, een verontruste Nederlander