Tijd, Geld, geluk & vrijheid

16 december 2016 - Kesteren, Nederland

Heb je even voor mij….maak wat tijd voor me vrij….

16 december 2016

“Heb je even voor mij….maak wat tijd voor me vrij….” Het wel bekende liedje van Frans Bauer!

Ze zeggen wel eens ‘god heeft de tijd geschapen maar alleen niet gezegd hoeveel”

Mijn opa zei altijd ’heb je geld doe je wonderen heb je het niet is het donderen’

Geld komt en gaat en volgens mij kan je het nog meerdere keren uitgeven als je het terugverdiend.

Tijd gaat alleen. Tijd, uren seconden….het vervliegt voor altijd.

De laatste 3 jaren had/heb ik veel tijd en weinig geld.  Dat leverde met tijd en wijlen onzekerheid, frustratie, stress en verdriet op. Vooral omdat ik met al mijn positiviteit en al mijn energie dit probeerde aan te pakken en ik me ‘moest’ laten leiden door alle overladen mogelijkheden van de 21ste eeuw!

Na een tijdje werd ik bewust van het feit dat ik gezegend was met die ‘vrije tijd’ omdat het mijn leven verrijkte en bewust werd van mijn ‘gratis’ vrijheid.

Natuurlijk is een leven met veel vrije tijd en ‘geen’ inkomen problematisch op zichzelf maar je kan het ook bekijken vanuit een ander perspectief.

Een leven met voldoende middelen om tevreden te zijn en voldoende tijd om ervan te genieten.

Voor mij heeft (voor zover ik het al niet deed privé als zakelijk) veel gebracht en heeft mijn ‘levensgeluk’ alleen maar beter gemaakt.

Lees je mee…

·         Het hier & nu is de essentie van je leven.

·         De meeste dingen doe ik gewoon niet en dat wat ik doe, doe ik extra goed.

·         Teveel doen met dingen die er niet toe doen, kost tijd en brengt je niets dus neem afscheid en ga op zoek naar dat wat je wel verrijkt (ook al is dat niet wat een ‘iedereen’ doet)

·         Minder hebben; omdat je geld hebt neig je makkelijker uit te geven maar hoe meer je hebt hoe meer tijd het van je vraagt….verzekeren, onderhouden, schoonmaken, opruimen, afstoffen, repareren gebruiken, bekijken…

·         Minder uit geven door je af te vragen ‘dient het me wel echt’ ‘pas je levensstijl aan maar meer je denkwijze m.b.t. je levensstijl

·         Minder willen door tevredenheid te creëren

·         Bewust worden van je leven die je maar eenmaal is gegeven. Jij bent degene die er verantwoordelijk voor is. Kom er voor op, spring ervoor in de bres, ga niet stoïcijns met alles door ’magere Hein vraagt echt niet voordat hij komt of je de ramen al gedaan hebt of je facebook al gelezen hebt voor het laatste ’nietszeggende’ nieuws of dat je de laatste cursus al hebt gedaan. M.a.w. maak alles niet zo belangrijk!

·         Vrijheid ontwikkelen door systematisch te denken. Als je al drie broeken hebt gekocht moet je dan die andere broek dan ook nog kopen. Besteed of spaar je geld voor dat wat je daadwerkelijk wat oplevert….die reis, innerlijke geluksmomenten of bijv. aflossen wat je vrijheid oplevert

·         Probeer meer te leven in het moment…..kijk bewust om je heen, luister, observeer, voel wat iets of iemand met je doet, beleef stilte!!! Beleef het alleen of alleen met diegene die het ook zo willen beleven.

·         Besef dat je iedere seconde maar 1 maal kunt besteden. Maak vervelen een kans om tot jezelf te komen. Het leven verwacht niet van je dat je altijd op de ‘on-modus’ staat. Het leven verwacht dat je beseft dat het niet vanzelfsprekend is dat je het hebt gekregen.

·         Zet de 21ste eeuw eens terug op zijn plek. Wees niet bang om ‘iets’ te missen. Laat alles je leven verrijken maar niet beheersen. Laat het je niet overkomen maar wees kritisch.

·         Zorg dat er niet iets moet gebeuren of je moet overkomen om tot inzicht te komen. Maak eens even tijd vrij…voor jezelf al is het maar 5 minuten. En overdenk je eigen leven. En vraag je af als je met a.s. oudejaarsdag je de loterij zou winnen dat een garantie is voor meer tijd & vrijheid?

Liefdevolle, heerlijke, & rustgevende feestdagen toegewenst

En een Nieuwjaar met veel wijsheid, tijd, geluk & vooral vrijheid

Christa XX

Van reizen krijg je een tweede ziel.
Van reizen krijg je steeds meer inzichten
Van reizen Kom je steeds meer dichter Bij jezelf
Van reizen krijg je wijsheid, liefde & kracht
Van reizen leer je mensen kennen
Zie je, Voel je, ruik je, hoor je liefde, verlangens, plezier, angst & hoop
Reizen is beweging & verandering, stilstaan en weer doorgaan
Reizen is het creeren van herinneringen ipv dromen
Reizen gaat over anders, over hetzelfde.
Over mensen en zaken
Over het leven