Thailand een bijzondere chaos

23 november 2016 - Kanchanaburi, Thailand

Als je me zou vragen wat vind je er tot nu van...een bijzondere chaos,gewaarwording!
Van Bangkok naar de Kanchanaburi. Onderweg Zijn we gestopt Bij de unieke treinmarkt. Met recht uniek! Je moet je voorstellen een treinrails waar de trein overheen rijdt en aan weerzijde marktkraampjes, winkeltjes Zijn. Op de centimeter nauwkeurig rijdt de trein tussen de kraampjes door. Als de bel gaat worden Alle parasols, luifels en overkappingen ingeklapt Je weet niet wat je overkomt! Binnen 5 minuten is al het gedender Weer weg alsof er Niets gebeurd is. We hadden geluk! De trein Komt maar 4 maal per dag. Ook de markt is echt geweldig. Als je er al naar kijkt krijg je diarree maar niettemin Heel bijzonder en kleurrijk. Verder krijg je het niet verser.....vis,vlees. kikkers, slang, kruiden, fruit, groente, rijst, slippers, keukengerei. Bloemen. Alles vers, meeste leeft nog EN kijkt je met grote ogen aan. Echt geweldig!
Daarna de drijvende markt. Op het platteland met een longtailboot varen langs de lokale huizen. Een Heel dorp op palen, varen in de canals met manggrove, prachtige bloemen, bananenbomen, kokosbomen die af en toe Naar beneden komen maar ook de slangen en de veranen niet te vergeten. Een bed & breakfast met de naam Slow Life deed de omgeving eer aan. Souvenirs en fruit worden er verkocht. Gelukkig Hadden de boten zwemvesten........
At last but not least op Weg Naar de Bridge over de river Kwai. Met een raft de Kwai over, heerlijk genieten van het buffet en zachtjes varend Naar de Bridge. Je ziet hem opdoemen in de verte. Net zoals de bekende film. Alleen het verhaal was Geen film maar toen realiteit! In het Thai-Birma museum Zie je Hoe duizenden krijgsgevangenen , Ook Nederlanders, een mensonterende lugubere tijd Hebben doorgemaakt. Bezoek aan de begraafplaats maakt het nog meer duidelijk. Zeer indrukwekkend.
Volgende dag Naar Ayutthaya met Zijn prachtige tempels en ruines.Ik kreeg een beetje het gevoel van Palenque in Mexico. Heel mysterieus en een enorme vorm van een Zengevoel Komt er over je heen. Het museum Baan Hollanda wat we kort aandeedde. Ik dacht dat ik even Weer thuis was. Ooit opgericht Om de eeuwenlange banden met Nederland en Thailand te Laten zien. Koningin Beatrix had het ook bezocht. Daarna een behoorlijk reis afstand overbruggen.Ook even een moment Om Bij te komen.....morgen Weer verder. Tot snel!