Hoe moeilijk is het om jezelf op het to-do lijstje te zetten….

15 mei 2017 - Kesteren, Nederland

15 mei 2017

15 februari j.l., mijn verjaardag, heb ik een prachtig cadeau gekregen! Ik heb mezelf cadeau gegeven…..

Hoe moeilijk is het om jezelf op het to-do lijstje te zetten. En daarbij spreek ik liever over het today-lijstje. In zakelijk zin dan. Met een to-do lijstje is naast wat je vandaag al gedaan hebt altijd die drang wat er allemaal nog gedaan moet worden dus dat betekent dat je voortdurend denkt dat er meer gedaan moet worden. Inderdaad je kunt jezelf bewegen te werken totdat je erbij neervalt. Ja, je wilde vrijheid en ondernemer zijn zodat je alles zelf kan bepalen dus gebruik dan je wijsheid en maak een to-day lijstje. Dat lijstje is een werkdag(net zoals je in loondienst was)

Maar terug naar mijn cadeau…..

Dan heb ik het niet over een beauty-verwendag, een weekendje city-trip, een weekje naar een warm eiland of een paar nieuwe schoenen en die geweldige jurk.

Nee, ik wilde terug naar het gevoel wat ik kreeg bij deze foto:

Gevoel van vrijheid, naar het leven met de goede dingen die het leven te bieden heeft. Naar de bron van mijn kracht. Meester van mijn gevoelens, gedachten en handelingen. Mijn eigen realiteit van wijsheid, compassie, eenvoud en helderheid.

Naar de antwoorden die het leven je geven bij de vragen die jezelf hebt gesteld.

Ik heb losgelaten, vrijheid gegeven en niet meer vastgehouden.

Niet door terug te kijken maar door daadwerkelijk te kiezen voor dat innerlijke knikje wat ik mijn leven als HoSPitality native altijd heb ingezet voor de wereld en de mensen om me heen.

Intuïtie, instinct, onwrikbaar vertrouwen in de ongekunsteldheid van het leven. Wat mij heeft doen besluiten te handelen en gekozen in het diepe te springen, mijn laatste ‘zekerheid’ mijn huis te verkopen en echt de vrijheid te voelen. En me niets meer in de weg staat om mij vandaag comfortabel te voelen terwijl je weet dat het morgen weer anders is!

Spannend, misschien eng maar een geweldig cadeau!!!

Groetjes Christa