Van Boedha naar boerenkool

1 december 2016 - Cha-am, Thailand

Het is Nu 6.30 en Ik zit op het balkon van Mijn hotelkamer. Iedereen is nog in diepe rust. Om me heen hoor Ik het geluid van wuivende palmen, gesjierp van tropische Vogels en het beuken van de golven van de zee op het strand. En in de verte Komt Als een gloeiende Vu u r bal de zon vanuit de zee opgedoemd. Oooh wat blijft Dat toch mooi. Elke keer Als Ik dit beleef is dat intens genieten! Zo zou Ik Nu elke dag Wel wakker willen worden........
Het mooie van reizen is dat je Ook Weer thuiskomt. Thuis daar waar Alles Weer vanzelfsprekend is.
Door te reizen krijg je een tweede ziel. Tenminste Als je niet alleen kijkt met je ogen maar ook met je hart.
Reizen maakt dat je totaal loskomt van plaats en tijd.Dat je loskomt van invloeden van buitenaf, patronen, routines, moeten en doelen.
Reizen maakt Dat je bewust wordt van hoe klein je bent in een wereld met zoveel verschillende mensen met dezelfde gedachten en gevoelens Als jij.
En Dat we allemaal hetzelfde willen....een klein onderdeeltje te willen Zijn van een immense aardbol die ons de basis geeft Om te leven en Wij degene Zijn omdat met liefde en empathie in te vullen. Dag per dag.
Want Nu zit Ik in alle rust Naar de horizon te kijken en morgen zit Ik weer aan de boerenkool en Dat vind Ik ook heerlijk.
Het maakt niet uit of het de horizon is of de boerenkool. Het gaat erom dat je niet alleen kijkt met je ogen maar vooral met je hart. Je hart klopt voor jou. En heb je de plicht daar goed voor te zorgen.
Voor de rest is alles maar ook Alles aangeleerd en aangemeten.
Tot de volgende reis!

1. Stefanie:
    2 december 2016
    mooi omschreven christa! ik hoop dat jullie kunnen terugkijken op een prachtige reis...
    op naar de volgende :-)

grt stef
  2. Jacqueline:
    2 december 2016
    Geweldig Christa...volg je hart want dat klopt! Ben benieuwd naar je volgende stuk!
    Geniet van jullie reis!

Gr Jacqueline
  3. Karen:
    11 december 2016
    Heel mooi Christa! En ik heb beetje met je mee kunnen genieten, vanuit de rat race hier in Holland ... liefs en tot gauw, aan tafel met Boerenkool en worst.