Toetoek, in de TukTuk!

24 november 2016 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Weer een dag Om te herinneren. Van Phitsanulok naar Sukhotai en naar Chang Rai. Een behoorlijk trip voor de boeg. Maar voordat we aan de reis begonnen Hebben we een bezoek gebracht aan een ochtend ceremonie van de plaatselijke school. Wel 1000 kindertjes Netjes in uniform Stonden in het gelid Om het volkslied te zingen. Ander soortige teksten op te zeggen, het YMCA te spelen en respect te tonen voor hun land, hun koning en boedha. Heel apart masr Ook Heel dubbel. Trouwens in Nederland zou een beetje discipline en orde Geen kwaad kunnen maar dit was Weer het andere uiterste. Bij het zingen van het volkslied hield ik het niet droog. Niet zozeer Door het lied maar Door wat Ik zag. Ik had dit niet willen missen.
Daarna op Weg Naar het Sukhotai Historical PARC. UNESCO werelderfgoed. Echt prachtig. Allerlei verschillende Goed bewaarde tempels en boedha s. Prachtig park met waterpartijen met Roze lelies. Alles op de fiets en in de Tuktuk. Na een heerlijke mango smoothie en lunch op Weg Naar Chang Rai met een tussenstop aan het meer van Phayao. Middenin het meer staat een Tempel.......de vraag is stond de Tempel er Eerst of was het meer er Als eerste. Rond 20.00 aangekomen in Chang Rai. Het Diner sloten we af met een taart met 84 kaarsjes. Voor mijn moeder die jarig was. Een boegbeeld voor ouderen. Met Deze leeftijd Ga je gewoon maar Thailand. Tja waarom eigenlijk niet.
Morgen Kom Ik terug met Mijn ervaring met de bergstammen. We Gaan er lunchen....misschien wel iets Heel speciaals....... Welterusten.!